Svarbiausios pirties kaitinimosi taisyklės

pirties_taisykles.jpg 

 

Kai kurie pirties „žinovai“ sako, kad kaitintis reikia tol, kol 100 prakaito lašelių nuo nosies nenukris. Tačiau juk skirtingų žmonių organizmai labai skiriasi. Vienam tų 100 lašelių reiktų laukti kelias minutes, o kitas ir pusvalandį turėtų prasėdėti ir... perkaisti belaukdamas. Tad viena svarbiausių taisyklių einant į pirtį, žinoti, ko tikėtis iš savo organizmo ir reaguoti į jo siunčiamus signalus. Kiekvienas žmogus labai individualiai pakenčia karštį, drėgmę, šaltį.

Yra žmonių, kurie paniškai bijo pirties: jie įsitikinę, kad po pirties skauda galvą, pablogėja savijauta. O kai kurie tiesiog įsitikinę, kad pirtyje jiems – ne vieta. Tačiau visi šie mitai gali būti greitai sugriauti, jei į pirtį nueisite su teisingos pirties žinovu. Daug kas galvoja, kad einant į pirtį ypatingo mokslo nereikia.

Štai keletas patarimų norintiems išmokti iš pirties pasisemti jėgų, įveikti stresą, atsipalaiduoti ir pajusti malonumą.

 

  • Nepersivalgykite. Prieš pirtį ir būnant joje reikėtų vengti sunkaus maisto ir ypač – alkoholio.
  • Paruoškite organizmą. Įėję į garinę, neskubėkite lipti ant viršutinių plautų. Prieš kaitinantis būtina tinkamai paruošti organizmą – odą, kvėpavimo, širdies ir kraujagyslių sistemas, kurios nepripratusios prie aukštos temperatūros.

  • Kaitinkitės saikingai. Visos pirties procedūros neturėtų trukti ilgiau kaip tris valandas, o garinėje rekomenduojama būti po 10-20 min., bet ne ilgiau kaip 40 min. Vis tik, svarbu nepamiršti, kad geriausios taisyklės yra tos, kurias padiktuoja jūsų organizmas ir savijauta. Kiekvienas žmogus turi jausti, kada kaitintis pakanka.

  • Darykite pertraukėles. Paprastai einant į pirtį daromi 3-6 „užėjimai“, tarp kurių rekomenduojama daryti 15-20 min. pertraukėles priepirtyje. Priepirtyje paprastai būna vėsiau, tačiau čia neturėtų būti per šalta ar ūžauti skersvėjai. Pertraukėlės metu naudinga nedideliais gurkšneliais išgerti arbatos – taip geriau jausitės, gausiau prakaituosite.
     
  • Nedarykite staigių judesių. Pasikaitinę garinėje staiga nesistokite – galite netekti pusiausvyros ar net sąmonės. Išėjus iš garinės reiktų kelias minutes pavaikščioti ir pakvėpuoti, ir tik tuomet gultis ar sėstis ilsėtis. Taip pat rekomenduojama nusiprausti šiltu dušu.

  • Nestovėkite. Stovint pirtyje gresia šilumos smūgis, kadangi galva bus 15-20°C aukštesnėje temperatūroje nei kūnas, tuo labiau kojos, be to, stovint įsitempia raumenys ir sąnariai, o tai nėra gerai. Garinėje geriausia yra kaitintis sėdint arba gulint. Sėdėdami, jei tik yra galimybė, užsikelkite ir kojas ant plauto. O gulint galima kojas pakelti aukščiau už kūną. Taip lengviau dirba širdis.

  • Kvėpuokite per nosį. Pirties garinėje patariama kvėpuoti per nosį: karštas oras, patekęs į nosiaryklę, atvėsta, o per daug sausas – sudrėksta. Taip į plaučius paklius jau gerokai atvėsęs oras.

  • Atlikite kontrastines vandens procedūras. Gerai išsikaitinus garinėje galima atlikti kontrastines procedūras: palįsti po šaltu dušu, užsipilti kibirą šalto vandens, pasivolioti sniege ar šokti į eketę. Tačiau kontrastinės procedūros nerekomenduojamos tiems, kurie ketina numesti svorio. Staigus atsišaldymas stabdo prakaitavimą, o svoris metamas prakaituojant.

  • Atlikite masažą. Pabuvus garinėje kūnas įkaista ir atsipalaiduoja, tuomet labai naudinga pasimasažuoti. Išsikaitinę ir apsiprausę stenkitės neatšalti – tuomet masažas bus efektyvesnis. Itin malonus ir naudingas yra medaus masažas: oda tampa glotni lyg šilkas. Masažas turėtų būti atliekamas pirties procedūrų pabaigoje.

  • Neišeikite atšalę. Nerekomenduojama išeiti iš pirties paplaukiojus vėsiame baseine, apsipylus šaltu vandeniu ar pasivoliojus sniege. Kontrastines procedūras darykite tik per kaitinimosi garinėje pertraukėles. O procedūras užbaikite pasikaitinę garinėje ir apsiprausę vandeniu – tuomet pabūkite priepirtyje kol atvėsite, o jei vis dar prakaituojate, nesirenkite. Visad prieš išeidami į lauką, ypač žiemą, pailsėkite vėsioje patalpoje. 
  •  
    Pirtys Lietuvoje pagal miestus

    Pagal www.pirtyje.lt  informaciją


 

 
Rašyti komentarą
komentarai
0

All rights reserved 2012 ©
Mums galite rašyti: info@groziobites.lt Telefonas: 8 601 41212 Darbo laikas: 08.00 - 17.00