Jogos asanos ir jų įtaka mums



 

 

 

 

 

 

 

 

Jogos centro „Shanti“ vadovas ir meistras Aurelijus Šarka jau papasakojo mums, kaip atskirti apsimetėlius jogos mokytojus, dabar jis dalijasi su mumis asanomis, aiškindamas jų fizinį poveikį, teigiamą įtaką protui bei pranos* naudą. 

Karys (sanskr. Virabhadrasana). Asanos fizinis poveikis: tonizuoja viso kūno raumenis, lavina pusiausvyros pojūtį, suteikia daug jėgų, plečia krūtinės ląstą, tirpina riebalinį sluoksnį ant klubų, stiprina kojas ir rankas, didina kaklo bei pečių judrumą. Poveikis protui: suteikia pasitikėjimo, gerina koncentraciją, ištvermę. Pranos poveikis: stimuliuoja pranos tekėjimą į stuburą, plaučius, širdį.


Erelis.JPG

Erelis, žvakės variacija


Erelis (sanskr. Garudasana). Asanos fizinis poveikis: stiprina kojas, nugarą, rankas, stipriai veikia daugelį sąnarių – čiurnas, kelius, klubus, pečius, alkūnes, riešus, tonizuoja kojų raumenis ir šalina įtampą, lavina fizinę pusiausvyrą. Poveikis protui: išlaisvina proto koncentracijos galią ir minties vienakryptiškumą iki aukščiausiojo lygio. Pranos poveikis: padeda nusistovėti energijai.

Žvakės variacija
(sanskr. Sarvangasana). Fizinis poveikis: smakras prisispaudžia prie gerklės taip skatindamas kraujotaką, skydliaukė masažuojama ir nukreipiama tinkama veiklos kryptimi, centralizuojamas kraujo tekėjimas stuburu ir stiprinama nugara išlaikant ją stiprią ir elastingą. Kadangi didžioji kūno dalis apverčiama, tai sustabdo kraujo užsistovėjimą galūnėse ir skatina jo cirkuliaciją, atpalaiduojamos išsiplėtusios venos, skatinama giliai kvėpuoti pilvu, masažuojama širdis ir plaučių sritis. Poveikis protui: sumažina mieguistumą, apatiją, protinį tingumą, nerangumą, inertiškumą, padeda gydyti nemigą ir depresiją. Pranos nauda: pagrindinis dėmesys ir poveikis psichinės veiklos centrui, kuris yra gerklės srityje, be to, stimuliuojamas pranos tekėjimas į skrandį, plonąją žarną, šlapimo ir tulžies pūslę.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trikampio variacija (sanskr. Trikonasana). Fizinis poveikis: tonizuoja nugaros raumenis ir nervus, liemens sritį, gerina žarnyno darbą, sužadina apetitą ir palengvina virškinimą, didina klubų, stuburo ir kojų lankstumą. Poveikis protui: sumažina nerimą, hipochondriją bei protinę įtampą. Pranos poveikis: stimuliuoja pranos tėkmę į blužnį, kepenis, storąją žarną, tulžies pūslę, plonąją žarną ir širdį.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stuburo sukimas (sanskr. Ardha matsyendrasana). Fizinis poveikis: padeda išlaikyti stuburą elastingą, sumažinti nugaros ir klubų raumenų skausmus, atpalaiduoja reumatizmo sukeltas sąnarių sandūras, suaktyvina sąnarius, tonizuoja nugaros nervų šakneles ir simpatinę nervų sistemą, aprūpina krauju, masažuoja pilvo raumenis, sumažina virškinimo problemas, saugo tulžies pūslę, blužnį, inkstus, kepenis ir žarnyną. Poveikis protui: padeda stabilizuoti nervų sistemą, suteikia ramybės pojūtį. Pranos poveikis: kelia vidinę energiją. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lankas (sanskr. Dhanurasana). Fizinis poveikis: masažuoja ir stiprina vidaus organus, ypač virškinimo organų, pilvo ir nugaros raumenis, plečia krūtinės ląstą, padeda kenčiantiems nuo astmos ir turintiems kitų kvėpavimo problemų, gerina nugaros lankstumą. Poveikis protui: reguliarus atlikimas ugdo vidinį balansą ir harmoniją, stiprina koncentraciją ir vidinį ryžtingumą. Pranos poveikis: žmogus, reguliariai darantis Lanką, niekada nebus tingus, džiaugsis energija ir gyvybingumu, be to, pratimas stimuliuoja plaučius, plonąją žarną, skrandį, kepenis, šlapimo pūslę. 

 

Ratas.JPG

Ratas (sanskr. Chakrasana). Fizinis poveikis: stiprina pilvo, šlaunų, sėdmenų ir pečių raumenis, didina stuburo elastingumą, masažuoja visus nugaros raumenis bei gerina kraujotaką, padeda aktyvinti skydliaukės ir antinksčių veiklą. Poveikis protui: ugdo vidinę pusiausvyrą ir harmoniją, stiprina koncentraciją ir ryžtingumą, gerina atmintį. Pranos poveikis: stimuliuoja pranos tekėjimą į plaučius (trachėją, gerklas), plonąją žarną, skrandį, kepenis, šlapimo pūslę.
 

Povas.JPG

Povo variacija, stovėsena ant galvos variacija

Povo variacija (sanskr. Mayurasana). Fizinis poveikis: išsprendžia visas virškinimo problemas, alkūnių spaudimas masažuoja visą virškinimo sistemą taip atgaivindamas skrandį, kepenis, žarnyną, palengvina tokias ilgalaikes ir trumpalaikes problemas, kaip virškinimo sutrikimai, vidurių užkietėjimas, diabetas, hemorojus, stiprina rankų ir riešų raumenis, didina lankstumą, sumažina besikartojančius patempimus, ugdo fizinę pusiausvyrą. Poveikis protui: stiprina dvasinę pusiausvyrą, koncentraciją, ryžtingumą, šalina mieguistumą, silpnumo ir bejėgiškumo jausmą, suteikia vidinės harmonijos pojūtį. Pranos poveikis: tokia alkūnių padėtis stimuliuoja pranos tekėjimą į blužnį, inkstus, širdį, plaučius, plonąją žarną.

Stovėsenos ant galvos variacija (sanskr. Sirshasana). Fizinis poveikis: suteikia širdžiai poilsio, nes svorio jėga padeda venoms grąžinti kraują į širdį. Reguliarus pratimo atlikimas padeda sustiprinti kvėpavimo sistemą ir cirkuliaciją, kūnas yra keliamas (stiprinamas) gilaus kvėpavimo, o smegenys, nugara ir visa nervų sistema gauna daug ir įvairių maisto medžiagų, atpalaiduoja išsiplėtusias kraujagysles. Poveikis protui: gerina atmintį, koncentraciją ir intelekto produktyvumą, stiprina visus jutiminius gebėjimus. Pranos nauda: seksualinė energija transformuojama į aukštesnius energinius centrus.

*Prana – jogos sistema ją aiškina kaip pirminę visur prasiskverbiančią kosminę energiją, nematomą ir neapčiuopiamą gyvybinę jėgą, esančią maiste, vandenyje, saulės šviesoje, medžiuose, ore bei atmosferoje. Ji — viso gyvenimo ir judėjimo pagrindas. 

 

 
Rašyti komentarą
komentarai
1
Anonimas
2016.07.20 15:17
Man tiek joga, tiek <a href="http://www.rutareiki.com/" alt="reiki">reiki</a> padeda atsipalaiduoti. Jogą praktikuoju jau daug metų ir be jos neįsivaizduoju savo gyvenimo.

All rights reserved 2012 ©
Mums galite rašyti: info@groziobites.lt Telefonas: 8 601 41212 Darbo laikas: 08.00 - 17.00